Sidor

måndag 21 mars 2011

Händelserik helg ..

Då har helgen redan varit här och hunnit försvinna igen.
Fredagen blev en trevlig kväll med Stefan, mor och far då vi bjöd mamma och pappa på rockmusikalen RENT och sedan käk efteråt, alldeles lagom och när vi kom hem var jag helt färdig och somnade fort.

På lördagen fick vi besök vid elva ungefär av Micke, Fia och Gabbe som stannade på fika, promenad och sedemera även lunch. När dom åkt vart det lite bråttom då vi skulle fira Maltes 1-årsdag så snabb dusch och fixa lite innan vi promenerade till grannarna i slasket. Blev en trevlig eftermiddag som förvandlades till kväll innan vi traskade hemåt, upptäckte att mamma hade ringt ett par gånger men tänkte att det nog gällde böckerna och sådär. Myste lite när vi kom hem innan det blev sängen och jag somnade lika fort som vanligt.

Söndag började totalt kasst, visste att mamma skulle höra av sig vid nio så såg till att vara vaken. Dock så ville inte mamma något som gällde böckerna utan när jag ringde henne så sa hon direkt att pappa var snart uppe hos oss. NEJ NEJ NEJ NEJ, nu har något hänt som jag inte kommer tycka om var min första tanke. Och rätt hade jag, började storgråta så fort jag såg pappa för jag insåg att det antagligen gällde min farbror och så var det. Rolf hade gått bort på lördagen, delar av min värld rasade samman. Han var min gudpappa och vi stog varandra nära, känns konstigt att han helt plötsligt är borta. Gårdagen var helt enkelt totalt upp och ner hela dagen.

Idag har hittills varit konstig och inte alls som det brukar vara, vaknade ensam med alla tankar och det kändes bara ensamt och jobbigt. Det blir väl bättre med tiden antar jag men ändå känns det inte så roligt just nu.

Mina tankar idag går till Putte och Evelina, vi finns alltid här för er! Ni klarar det här även om det kanske itne känns så nu, ni är starka och har massa vänner och familj som stöttar er i allt! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar